גפני: "34 שנים אני מחכה להוריד את בג"ץ. אין תחום שהוא לא פגע בנו"
יו"ר ועדת הכספים הזכיר את אישור פסקת ההתגברות בקריאה טרומית, ואת ההצבעה מיד אחריה על חוק החמץ והרחבת הסמכויות לבתי הדין הרבניים: "אין נושא שקשור לחיים שלנו שבג"ץ לא התערב. הצרות הכי גדולות שלנו הגיעו ממנו"
במחאה ייבחן העם בישראל | אביתר אורן >> תלם אונליין
תלם – כתב עת לשמאל ישראלי, מיסודה של קרן ברל כצנלסון, מהווה במה כתובה להתחדשות רעיונית של מחנה השמאל. תלם מבקש לקיים דיון מעמיק אודות האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל ולהציע תפיסה רחבה של דמותה העתידית הראויה, דרך עיסוק בשאלות יסוד, במדיניות ובאסטרטגיות פעולה. תומכי ההפיכה המשטרית ואלה שמתנגדים לה מסכימים לפחות על דבר אחד- […]
החשש מההפיכה המשטרית: רבע מעובדי שירות המדינה היו עוזבים | כלכליסט
נזקי ההפיכה המשטרית מגיעים גם לשירות הציבורי: יותר ממחצית מהעובדים משוכנעים שהשפעת הדרג המקצועי תיחלש, ו־43% סבורים שהקידומים לא ייעשו על בסיס מקצועי. מחברי הסקר: "רבים מהם חוזרים על המילה 'דיכאון'"
הימין ייאלץ לבלוע את הפשרה
מתווה הנשיא הוא אבן בוחן לתנועת המחאה הגדולה. האם המטרה המוצהרת של המחאה, להציל את מערכת המשפט, היא הסיבה האמיתית לצאתם של אלפים לרחובות או שהמניע הוא לקבוע באופן סופי שלבית המשפט מעמד עליון מהממשלה ובית המחוקקים? אכן מתקיימים מפגשי הידברות בין הצדדים שמשתתפיהם מביעים פחד שנובע בחלקו מדעות קדומות, חוסר היכרות והמון הסתה שנמצאת […]
"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" – יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו". עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות. https://t.co/m0paN4sT7j
"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" – יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו". עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות.
השלכת אבנים על שוטרים ותשלום למפגינים: חדשות כוזבות מלוות את המחאה נגד ההפיכה
רבים מהפרסומים בנוגע להפגנות מתבררים כלא מדויקים — אלא שעד אז הם כבר זוכים לתפוצה רחבה באדיבות עיתונאים וח"כים
"השלטון הפופוליסטי של בולסונרו הפסיד כי ההון הפנה לו עורף והתנתק ממנו"
אסי גרברז, פרשן לענייני ברזיל, טוען כי ניתן למצוא הרבה נקודות השקה וקווים משתופים בין שלטון בולסונרו בברזיל, לבין מה שקורה כיום בישראל. זה דווקא גורם לו להיות אופטימי.
"השלטון מייצר בכוונה מציאות לא צפויה כדי להחליש אותנו. אין לך מושג מתי יתעללו בך"
הרודנות מאופיינת, לפחות בשלבים הראשונים, בטיפוח החזות הדמוקרטית, במשמעות השקרית של המונח. זה נעשה כדי שהציבור לא יהיה ער למניפולציה, שאנשים ירגישו שמה שהיה הוא מה שיהיה. שהשלווה שלהם תישמר. שהחופש שלהם, כביכול, מובטח.
"השלטון הפופוליסטי של בולסונרו הפסיד כי ההון הפנה לו עורף והתנתק ממנו"
אחרי ניצחון הימין על מלא בבחירות האחרונות בישראל, לא מעט מהחברים שלי כעסו עליי כי לא התרגשתי מזה יותר מדי. אני חושב שזה בגלל ההיכרות הקרובה שלי עם השלטון בברזיל. שלטון ריכוזי, של פייק ניוז, שחותר לביטול הפרדת הרשויות, ולכך שקומץ של אנשים ישלוט בשלוש הרשויות, בגופי הביטחון, מערכת החינוך, התקשורת, בתי המשפט. ראינו בברזיל […]
"השלטון מייצר בכוונה מציאות לא צפויה כדי להחליש אותנו. אין לך מושג מתי יתעללו בך"
אנחנו אומרים לעצמנו, איך זה שלוקח שעתיים להגיע מנתניה לתל אביב. איך זה שהמחירים משתוללים. איך זה שחסרים מורים בבתי הספר. עצם השאלה הזאת משקפת אמונה שלנבחרי הציבור אכפת מהאזרחים, ואם רק ידייקו יותר, הבעיות שלנו ייפתרו. כדי לדאוג לפתרונות נדרשת מוטיבציה, רצון לשרת את הציבור, אבל מה אם המוטיבציה של נבחרי הציבור שונה או […]